Інна Григорівна Коваленко – кандидатка педагогічних наук, професорка кафедри хорового диригування та теорії і методики музичної освіти факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Українського державного університету імені Михайла Драгоманова провела гостьову лекцію для здобувачів і викладачів Ізмаїльського державного гуманітарного університету на тему «До питання формування готовності майбутнього керівника хорового колективу до практичної діяльності зі школярами».
Лекторка зацікавила аудиторію розповіддю про хорове мистецтво, зробила акцент на тому, що хоровий спів має свої особливості: здатний передати найрізноманітніші відтінки емоційно-психологічного стану людини, її переживання, настрій, почуття. Головною рисою хорового мистецтва є органічне поєднання музики і слова – слово є носієм змісту хорового твору, а музика – інтонаційним виразником. Хоровий спів належить до виконавчих форм музичного мистецтва. У його основі лежать закономірності, що властиві будь-якому виконавчому мистецтву як творчому процесу відтворення музичного твору виконавськими засобами. За словами І.Г. Коваленко, «найтонші інтонаційні нюанси, агогічні, динамічні, темпові відхилення, різноманітні способи звуковидобування, навіть незафіксовані в нотному запису, складають комплекс виконавських засобів вираження, який доповнює комплекс елементів музичної мови, що використовує композитор. В залежності від манери інтонування виконавця, обумовленою його творчою індивідуальністю, мірою чутливості до сприйняття музики можливе різне розкриття її образного змісту, емоційного настрою».
Хоровий спів має свою технологічну сторону, у великій мірі пов’язаний з співочою природою цього мистецтва. Процес співу повинен бути природнім, вільним, темброво забарвленим. В зв’язку з тим, одним із головних моментів в організації процесу співу стає розвиток вокального зонного слуху, який би міг тонко реагувати на відхилення від потрібного тону. У процесі оволодіння вокально-хоровою технікою саме це стає серйозним завданням виховання співака хору. Шлях до вокального мистецтва лежить через відповідні труднощі. «Взяти в руки свій інструмент, розглянути його будову, слідкувати очима за його роботою співак не має можливості, а надати своєму інструменту – гортані, потрібне, найбільш зручне і вигідне положення, як це робить інструменталіст, співак може тільки інтуїтивно, здогадуючись, не маючи можливості за допомогою зору переконатися в правильності положення свого інструменту, що є першою необхідною умовою в роботі будь-якого музиканта». Лекторка доповнила розповідь аудіо- і відеофайлами з хорових концертів своїх студентів, що визвало великий інтерес і задоволення присутніх.
Кафедра музичного та образотворчого мистецтв виражає велику вдячність за цей чудовий співучий захід від кафедри хорового диригування та теорії і методики музичної освіти факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, і особливо, Коваленко Інні Григоріївні.